Rock Solid: catechese voor tieners. Gods schepping onderhouden.

5 november 2021

Tijdens de laatste Rock Solid-bijeenkomst hebben we gesproken hoe wij als christenen Gods schepping kunnen onderhouden. God heeft mensen de opdracht gekregen zorg te dragen over al wat leeft op aarde (Genesis 1, 26-27). Hoe gaan tieners en jongeren met deze opdracht om? Wat kunnen zij concreet doen in de zorg van de natuur en de dieren? Hierover hebben zij met elkaar nagedacht.

Aan het einde van de avond hebben de tieners op een flip-over quotes/verzen uit de Bijbel opgeschreven die gaan over de natuur en het milieu. Daarbij hebben zij hun namen geschreven in een hartje, waarmee de tieners willen uitdrukken dat zij met hun christelijk hart een bijdrage willen leveren aan het onderhouden van Gods schepping.

Het was een leerzaam en gezellige avond!

Er zijn twee Rock Solid groepen in onze parochie:

• Rock Solid Alblasserwaard met bijeenkomsten in de parochiezaal van de kerk van Onze Lieve Vrouw van Altijddurende Bijstand in Sliedrecht. Deze groep komt iedere eerste vrijdag van de maand bij elkaar van 19.30 uur tot 21.00 uur.
  • Rock Solid Dordrecht en Zwijndrechtse Waard met bijeenkomsten in de parochiezaal van de Verrezen Christuskerk in Dordrecht. Deze groep komt iedere tweede woensdag van de maand bij elkaar van 18.30 tot 20.00 uur.

Meer weten?

Voor meer informatie en aanmelding, neem contact op met pastoraal werker Johnny Tran, per e-mail: johnny.tran@katholiekdrechtsteden.nl

De Goede Week voor en door kinderen
22 maart 2024