Zuster Margreet Geerts overleden

Foto: Ilse van Driel

27 februari 2024

Dinsdag 27 februari jongstleden overleed zuster Margreet Geerts. Ze was lid van de congregatie Franciscanessen van Dongen. Zuster Margreet mocht 94 jaar worden.

In katholiek Dordrecht was zuster Margreet een bekende verschijning. Ze heeft veel betekend voor mensen binnen en buiten de kerk, in verschillende situaties van hun leven. Velen heeft zij begeleid in hun ziekte of sterven. Ook bezocht ze gedetineerden in de gevangenis. Van kerkelijke of religieuze grenzen trok ze zich weinig aan. Ieder mens was een kind van God.

Zuster Margreet was de laatste jaren van haar leven woonachtig in Zorgcentrum De Merwelanden, waar ze nog tot op hoge leeftijd omzag naar haar medebewoners. Veel rust gunde ze zichzelf niet, "dat kan ik straks wel als ik de eeuwige rust ontvang", zei ze met een knipoog. Moge zij nu die eeuwige rust binnengaan en de plek innemen die Christus voor haar heeft bereid.

Op 5 maart namen we afscheid in de theaterzaal van De Merwelanden. We vierden er de eucharistie bij gelegenheid van haar uitvaart. Zuster Margreet ligt begraven op de Rooms-katholieke begraafplaats aan de Reeweg-Oost te Dordrecht.

Pastoraal team

11 mei Gebedsviering ter nagedachtenis aan overleden kinderen
26 april 2024
Elke dinsdagavond in mei: rozenkrans bidden in de Nicolaaskerk
25 april 2024
Tweede Pinksterdag in Citykerk Het Steiger in Rotterdam
25 april 2024
Gregoriaans zingen iets voor u en voor jou?
4 april 2024
2 april 2024