Verslag van de Paasviering van de katholieke basisschool De Toermalijn

9 april 2023

Op Witte Donderdag 6 april jongstleden waren de kinderen van de katholieke basisschool De Toermalijn in de Heilig Hart-kerk te Zwijndrecht.

Ze waren daar voor een Paasviering en om hun zelfgemaakte palmpaasstokken te brengen naar de kerk voor de zegen. De kinderen zijn een vrolijke groep die hun viering met hun liedjes en gedichten tot een mooi samen-zijn maakten. Pastoraal werker Johnny Tran weet kinderen altijd met een goed punt aan te spreken. Deze keer ging dat over pesten, wat een mooi streven het zou zijn om dat niet meer te doen. Het is veel beter om elkaar te helpen.

De palmpaasstokken zijn inmiddels gezegend door pastor Sander en aan de parochianen gebracht die niet meer naar de kerk kunnen komen. We hebben daar enthousiaste reacties op ontvangen! Ik als vrijwilliger kijk al uit naar een volgende viering met de kinderen in de kerk. Zalig Pasen!

Sylvia Boon

Eerste Heilige Communie 7 en 14 april
20 april 2024
De Goede Week voor en door kinderen