Verslag 7e Kerst Sing-in

14 december 2023

In een mooi versierde en verlichte Verrezen Christuskerk vond afgelopen zondag de zevende editie van de Kerst Sing-In plaats. Deze feestelijke middag werd voor het eerst door en voor kinderen georganiseerd. De organisatie was in handen van een grote groep enthousiastelingen, en dat was merkbaar! Wat een vrolijke sfeer hing er in de kerk!

In de ochtend zijn de kinderen al begonnen met oefenen voor zang, toneelspel...

... en dans (onder begeleiding van OKK).

Na ontvangst bij de warmte van een vuurkorf en met dampende glühwein en warme chocolademelk bij de ingang, mocht het publiek meezingen in een bijzondere samenzang en genieten van mooie dansoptredens en natuurlijk het vrolijke kersttoneelstuk.

Tijdens het binnenkomen zijn we verwelkomd door het gelegenheidskoor.

Het spektakel was tot stand gekomen in samenwerking met kinderkoor De Kerkuiltjes, kinderen uit de parochie, het parochiekoor, dansvereniging OKK Dordrecht, de vrijwilligers, de sponsor voor de lunch en niet in de laatste plaats het enthousiaste publiek!

Samen hebben we er een warme middag van gemaakt. "Laten we een lichtje zijn voor een ander", zo sloot pastoraal werker Johnny Tran de middag af. Dit is zonder meer gelukt door alle aanwezigen! Dank aan iedereen!

Foto's: Anita Korporaal en Oscar van de Ven

Eerste Heilige Communie 7 en 14 april
20 april 2024
Alys Klaasse blikt terug op de Wereld Jongeren Dagen